Emailmarketing tips waar je rekening mee moet houden

Het wereldwijde web is een sterk en groot medium dat groeiende is en steeds belangrijker wordt in de wereld. Voor organisaties is het dan ook belangrijk hier goed mee om te gaan. De doelgroep is ten slotte vandaag de dag goed te bereiken via het internet. Lees de onderstaande emailmarketing tips voordat je aan je mailmarketing begint.

Effectieve email marketing

Email marketing kan een effectieve en goedkope manier zijn om veel klanten in één keer te bereiken. Het kan echter ook het tegenovergestelde opleveren. Het is daarom belangrijk om goed te bedenken hoe je email marketing toe kan passen. Een goed uitgevoerde email marketingcampagne draait om het doel, de kennis en de middelen. 

Er zijn verschillende manieren om email marketing in te zetten. Namelijk:  Informeren, bijvoorbeeld via digitale nieuwsbrieven.  Klanten beter leren kennen middels enquêtes. De verkoop vergroten door middel van acties en aanbiedingen. 

Persoonlijk

Let er verder op dat een mailing persoonlijk is, wanneer de naam van de klant wordt genoemd in de aanhef is de kans dat de mail in de SPAM box terecht komt al een stuk kleiner. Behandel de email ontvangers als kennissen en niet als vreemde klanten. Dit komt op de klant prettig over, hij krijgt het gevoel persoonlijk benaderd te worden. Verstuur nieuwsbrieven regelmatig, maar niet te vaak, dat irriteert de klant. Let er ook op dat het een nieuwsbrief blijft en geen digitaal nieuwsboek, te lange e-mails slaan klanten over. Zorg ook dat je mail overzichtelijk is en in de meeste email programma’s goed geopend wordt. Zet alle belangrijke informatie boven in je verhaal, mailings worden niet gelezen maar gescand door de klant. Zorg daarom dat je de klant direct een reden geeft om beter te gaan lezen.

Er bestaan veel systemen die automatisch je email marketing regelen. Vaak zit er ook een programma bij die bij houdt hoeveel klanten je email openden, en hoeveel klanten daarna doorklikten naar de website, of iets kochten via je email. Het is prettig om te weten wat er precies met je mailing gebeurd. Dan kun je ingrijpen als het niet de gewenste resultaten geeft. 

Er zijn veel bedrijven die een email marketingcampagne voor u kunnen opzetten. Bespreek goed wat uw doel is, en wat de minimale resultaten moeten zijn. Let er ook goed op dat het bedrijf zorgvuldig met uw klantenbestand om gaat. Maak overal goede afspraken over om teleurstellingen te voorkomen.

 

 

Meer info : bezoekt u de website