De verdeelde meningen over Crocs

Een paar schoenen die er zijn, verdelen de meningen onder de sneakerheads. Verdeeldheid zaaiende “haat het of hou ervan” modellen zijn onder andere Nike’s Foamposites en Footscapes, New Balance’s 990, en, natuurlijk, de Balenciaga Triple S, maar als je echt de kat tussen de duiven wilt zetten, vraag dan aan een groep van schoenliefhebbers wat ze van Crocs vinden.

Crocs hebben op briljante wijze een niche voor zichzelf uitgehakt door middel van beroemdheden en samenwerkingen met onder andere Post Malone, Pleasures, Alife en Balenciaga, en recentelijk met de Justin Bieber x Crocs Classic Clog, die heel goed de grootste collab van het merk tot nu toe zou kunnen blijken te zijn.

De ironische opkomst van ieders favoriete schuimklomp begon als een van de meest onwaarschijnlijke trends van 2018 en vertoont nu – bijna drie jaar later – geen tekenen van vertraging. Aanvankelijk ontwikkeld als een bootschoen – Crocs werden voor het eerst onthuld op de 2002 Fort Lauderdale Boat Show, geschiedenis fans – Crocs zijn uitgegroeid tot een praktisch hoofdbestanddeel in huishoudens en beroepen, maar niet noodzakelijkerwijs een geliefde voor zijn esthetiek.

Crocs slippers worden het vaakst gezien aan de voeten van chef-koks, verpleegkundigen en anderen die urenlang aan hun voeten werken. Soms is het merk het slachtoffer van zijn eigen succes, met zijn EVA-gevormde klompen die zo hard zijn dat een enkel paar een leven lang meegaat – een wereld ver weg van de ingebouwde veroudering van de technologie of seizoensgebonden verschuivingen van de mode. Maar dat heeft Crocs nooit vertraagd. De schoenen zijn schoongemaakt en anti-slip gemaakt, waardoor ze overal inzetbaar zijn voor keukenwerkers, wat zelfs leidt tot een specifieke culinaire lijn.