Tips voor het hardlopen

 

Ben jij van plan te gaan hardlopen? Zorg dan dat jij goed voorbereid op pad gaat. Het is belangrijk dat je weet wat je doet om blessures en andere ongelukken te voorkomen. Het is namelijk een sport die wat risico’s met zich meebrengt voor je lichaam. Of je nou traint voor een marathon of gewoon lekker recreatief op pad gaat, wees voorbereid. We geven je graag wat tips om je goed te kunnen voorbereiden.

 

Goede schoenen

 

Het is heel belangrijk dat je een goed paar hardloopschoenen hebt. Het is een flinke uitgave, meestal minimaal honderd euro, maar het is echt de investering waard. Het is nooit bewezen dat het echt helpt tegen blessures maar je wordt wel behoed voor voor spierpijn. Wil je echt goed advies over welke schoen geschikt is voor jou dan kun je het beste naar een speciale hardloopwinkel gaan.

 

Warming-up

 

Je ziet vaak mensen tegen hekjes en bomen rekken en strekken. Dit is dus niet nodig. Het ziet er professioneel uit maar zal je niet helpen tijdens het lopen. Je kan de training beter beginnen met 5 minuten stevig doorwandelen om je lichaam klaar te maken voor de inspanning. Voor de cooling down raden we ook aan stevig uit te lopen.

Afvallen door hardlopen

 

Je kan met hardlopen heel goed afvallen. Je verbrand calorieën. Een vrouw verband gemiddeld 65 calorieën per kilometer en een man 77. Dit kun je verhogen door een sport waist trainer te dragen. Hiermee zal jij sneller calorieën verbranden en dus ook sneller afvallen. Met zo’n afslankband wordt afvallen een stuk makkelijker.

 

Kun jij nog praten?

 

Het is aan te raden niet te hard te gaan lopen. Probeer tijdens het hardlopen ervoor te zorgen dat jij nog in staat bent om een gesprek te voeren. Wanneer je dit niet kunt is het een waarschuwing van het lichaam dat je spieren meer zuurstof verbranden dan er aangevoerd kan worden. Je hebt een grote kans dat je de volgende dag stijf zal zijn. Laat je in dat geval niet ontmoedigen en ga de volgende keer gewoon weer de deur uit.

 

Meer info : bezoekt u de website