Een belangrijk onderdeel van het werk van elk bureau is de presentatie van de resultaten van zijn werk aan klanten. Reclamemanagers in bedrijven moeten echter voortdurend rapporteren aan het management. Soms moeten we ook allemaal de gekozen advertentiestrategie verdedigen, uitleggen en bewijzen dat we echt effectieve oplossingen bieden. In dit artikel leggen we uit welke Adwords-rapporten we het meest gebruiken voor onze presentaties en hoe het ons helpt in onze klantrelaties. Voordat u rapporten genereert, moet u uw Adwords-account aan uw Google Analytics-account koppelen en de juiste doelen op de site instellen, zodat we in de toekomst het aantal conversies kunnen bijhouden dat elke advertentiecampagne heeft gegenereerd. Campagnerapport We beschouwen dit rapport als het belangrijkste en sturen het elke maand naar klanten. We maken meestal afzonderlijke campagnes voor elke geselecteerde promotiestrategie: een groep zoekwoorden, een zoekopdracht, een thematische groep plaatsingen, een biedstrategie, enz., Dus dit is degene die voor ons handig is. In principe kunt u het gebruiken als uw belangrijkste advertentiegroeprapport als u verschillende strategieën binnen dezelfde campagne probeert. We gebruiken filters om de campagnes te selecteren die het beste hebben gepresteerd op basis van het einddoel. Meestal zijn dit campagnes met het meeste verkeer (het doel is om een publiek aan te trekken), met het hoogste aantal conversies (het doel is om het maximale aantal kopers te krijgen) of met de hoogste conversieratio (het doel is om de site zo efficiënt mogelijk te laten werken). Vervolgens selecteren we de vereiste kolommen om in het rapport weer te geven, anders wordt het te groot en niet erg handig voor analyse. Meestal selecteren we: campagnes, klikken, gemiddelde CPC, kosten, conversies en kosten per conversie. Vervolgens doen we segmentering op week of dag, afhankelijk van hoe vaak het rapport nodig is. Hierdoor kan het resulterende rapport worden opgeslagen in pdf-formaat (alle klanten kunnen dit openen). We zorgen altijd voor het automatisch genereren en ontvangen van de rapporten die we nodig hebben om ze niet te vergeten en op tijd naar de klant te sturen. We bieden klanten ook vaak grafieken van het tabblad Campagnes. Een zeer handige functie voor het vergelijken van verschillende indicatoren helpt ons om de effectiviteit van een bepaalde benadering van promotie duidelijk aan te tonen. Door bijvoorbeeld het aantal klikken op een campagne te vergelijken met het aantal conversies in een enkele grafiek, kan een klant vaak worden overtuigd dat het mogelijk is om geld te besparen door een aantal van hun advertentiecampagnes uit te schakelen en het verkeer te verminderen zonder klanten te verliezen. Advertentierapport We gebruiken dit rapport om de effectiviteit van een bepaalde techniek voor het schrijven van advertenties te bewijzen. Bedrijven zijn bijvoorbeeld vaak bang om een specifieke prijs in hun advertentie op te nemen. We gebruiken dit rapport om advertentievarianten te vergelijken en eindigen vaak met een prijskaartje dat aanzienlijk minder verkeer genereert, maar meer conversies! Plaatsingsrapport We onderbouwen altijd onze aanbevelingen voor de verdeling van het advertentiebudget met dit rapport. We proberen actief de sites van het advertentienetwerk te gebruiken om goedkoper thematisch verkeer voor onze klanten te krijgen, maar als er middelen zijn met een hoge conversieratio tussen de sites, is het noodzakelijk om daar zwaar te investeren in advertenties. Het is zelfs mogelijk om een aparte campagne met beeldadvertenties op te zetten. Rapport met zoektermen We gebruiken dit rapport regelmatig om voorstellen voor te bereiden om extra trefwoorden aan de lijst toe te voegen of enkele woorden uit de lijst te verwijderen. Alleen constante monitoring en aanpassing van campagnes kan hun effectiviteit hoog houden, en dit rapport is het meest geschikt om het echte gedrag van gebruikers op het netwerk en hun reactie op onze advertenties te volgen. Experimenteer, zoek en vind nieuwe advertentiestrategieën en een verscheidenheid aan Google Adwords-rapporten helpt u niet alleen de resultaten te analyseren, maar ze ook aan de klant of het management te presenteren met de grondgedachte voor al uw beslissingen.
https://www.webdeveloper.today/2021/05/perform-commands-with-python-over-ssh.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |