Denk als een koper bij het verkopen van uw auto

Er vindt een verschuiving plaats in uw manier van denken wanneer u besluit dat het tijd is om uw auto te verkopen. Toen u uw auto kocht, dacht u als een koper. Nu u uw auto wilt verkopen, verschuift uw geest onmiddellijk naar de modus “verkoper” in plaats van “koper”. Maar om succes te behalen bij uw auto verkopen, moet u uw manier van denken lang genoeg terug in de kopers modus veranderen om te onthouden wat belangrijk is vanuit het perspectief van de koper. Het klinkt misschien contra-intuïtief, maar u moet als koper. denken bij een auto verkopen.

Bereid u voor op de verkoop

Denk bij het verkopen van uw auto als kopers in termen van wat ze zouden willen zien. Denk eens terug aan uw eigen ervaringen met het kopen van gebruikte auto’s en wat u wilde zien. Deze mentaliteitsverandering brengt je op de goede weg. Elke koper wil bijvoorbeeld een auto zien die er fantastisch uitziet. Daarom is het vaak de moeite waard (vooral als u alleen privé verkoopt) om te betalen voor een professionele exterieur-/ interieur afwerking. Het zorgt ervoor dat uw auto er zo nieuw mogelijk uitziet. Een uitgebreide professionele detaillering zou het niet waard zijn als u van plan bent om in te ruilen bij een dealer, omdat zij dat gaan doen als onderdeel van hun revisieproces. Gaat u uw auto verkopen. Doe de auto gewoon zelf grondig schoon maken.

Zoveel mogelijk foto’s

Kopers willen ook zoveel mogelijk foto’s zien die zoveel mogelijk verschillende hoeken van zowel het exterieur als het interieur laten zien. Ga naar de gebruikte auto-inventaris pagina van een nieuwe autodealer en bekijk de reeks foto’s die ze hebben opgehangen en doe iets soortgelijks. Denk aan het maken van minimaal 20 hoogwaardige foto’s. Zorg ervoor dat men ook de kilometerstand toont!

De meeste kopers zullen iets willen zien dat hen op zijn minst enige zekerheid geeft dat uw auto geen ernstig ongeval heeft gehad en geen merknaam heeft, zoals een bergingstitel. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door een kopie van een voertuiggeschiedenisrapport te bestellen. Het is beter om meer gedetailleerde op te nemen qua informatie en daarom is het ook duurder. Omdat u het rapport als pdf kunt opslaan, is het gemakkelijk om het naar potentiële kopers te e-mailen of om exemplaren af te drukken om uit te delen als serieuze kopers naar uw auto komen kijken. Deze eenmalige investering is, net als detaillering, absoluut de moeite waard om uw auto in het beste licht te laten zien aan potentiële kopers. Gaat u uw auto verkopen, doe dan genoeg moeite.