Klantenbinding

Het contact met de klant is voor elk bedrijf één van de belangrijkste dingen. Als de klant geen goed gevoel krijgt bij een bedrijf of bij een medewerker van het bedrijf kan het zijn dat de klant wegloopt. In het huidige economische klimaat zijn er immers genoeg concurrenten bij we ze terecht kunnen. Het is van belang voor een bedrijven om in ieder geval een paar grote klanten te hebben waarmee ze een langdurige relatie opgebouwd hebben. Op deze klanten kun je bouwen en je weet toch wel dat ze weer gaan bestellen. Echter is het opbouwen van zo’n duurzame, lange relatie met een grote klant niet zomaar gedaan.

Tegenwoordig is erg belangrijk dat de technologische mogelijkheden optimaal worden benut. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk en als jij daar geen gebruik van maakt doet de concurrent dat wel. Een voorbeeld is het bezorgen van producten. Als het ene bedrijf alleen binnen 9 uur ’s ochtends en 6 uur ’s avonds bezorgt en de concurrent geeft de klanten de optie om ook om 8 ’s avonds bediend te worden, dan loop je al achter. Ook het personaliseren van het aanbod is een trend die niet over het hoofd mag worden gezien. Mensen willen onderscheidend zijn en door via een online platform de consument de mogelijkheid te bieden om een product zelf te ontwerpen biedt je een extra, waardevolle dienst aan.

Buiten het meegaan met de (technologische) trends en ontwikkelingen blijft het van groot belang om een goede klantenservice te hebben. Als er op social media wordt geklaagd door klanten reageer dan zo snel mogelijk. Met een goed antwoord kan een negatieve klantervaring zelfs worden omgezet in een positieve ervaring. Ook het altijd bereikbaar zijn is van groot belang. Als dit een hekel punt is binnen het bedrijf kan het misschien verstandig zijn om een inbound callcenter in te schakelen. Bedrijven als antwoordservice-telefoonservice.nl staan dan altijd voor de klanten klaar als de telefoon op het kantoor niet beantwoord kan worden.

Meer info : bezoekt u de website