SEO of Adwords?

Content marketing (SEO) en Adwords zijn voor een online website beide zeer voordelig om de online zichtbaarheid te verbeteren. Er zijn veel verschillen tussen de 2 opties. Het grootste verschil tussen SEO en Adwords is dat SEO volledig gratis is wanneer je dit allemaal zelf uitvoert. Kanttekening hierbij is wel, dat het zelf uitvoeren van SEO erg veel tijd kost en het veel tijd zal blijven kosten. Hier tegenover staat Adwords. In deze optie hoef je nauwelijks tijd te steken, je stelt 1 keer een campagne op en in welke regio’s jouw campagne is terug te vinden. Dit is vooral handig voor kleinere bedrijven waar over het algemeen lokale klanten naar toe komen en je dus niet hoeft te betalen voor mensen die toch niet naar jouw winkel komen vanwege de verre reistijd.

De kosten voor een campagne bij Adwords verschillen per zoekwoord en je betaald per klik op de advertentie. De prijs van een dergelijke campagne hangt sterk af van de concurrentie op het zoekwoord waar jij op wilt adverteren, des te meer concurrentie des te hoger de prijs. Bij SEO kun je altijd je social media gebruiken en iets unieks plaatsen op deze pagina’s. Vaak bereik je met zo een bericht meer dan 100-150 mensen. Zodra dit opgemerkt wordt bij de internet gebruikers kunnen jouw social media pagina’s veel volgers hebben en ook een verhoogde zichtbaarheid. Je kan SEO uitbesteden bij een bedrijf die hier gespecialiseerd in is, zoals E-conomy. 

Voor zowel SEO als Adwords geldt dat er een duidelijk verschil is en zal de zichtbaarheid van je website beter worden en wat uiteindelijk leidt tot meer verkopen. Alleen bij Adwords daalt je traffic en zichtbaarheid direct wanneer je stopt met campagnes. Hiertegenover staat dat bij SEO het resultaat langer zichtbaar is.

Meer info : bezoekt u de website